Affärsutveckling
För att kunna implementera ett resultat från ett innovationsarbete i sin verksamhet eller för att kunna kommersialisera resultat från forskning krävs god kännedom om marknaden.
Säkerställ en hållbar och långsiktig tillväxt
Affärsutveckling kan syfta till att identifiera nya marknader, produkter eller tjänster, utveckla relationer med nya eller befintliga kunder. Detta kan göras för befintliga företag, men också som en del av implementering och nyttiggörande av resultat från olika forsknings- och utvecklingsprojekt. I slutändan handlar det om att hitta och använda resurser på bästa sätt för att säkerställa en hållbar och långsiktig tillväxt. Här finner ni ett axplock av vad vi gör på området:
Intelligensskapande aktiviteter
- Marknadsanalyser
- Konkurrentanalyser
- Kundidentifiering
Strategirelaterade aktiviteter
- Framtagande av affärsmodeller
- Framtagande av prissättningsmodeller
- Teknisk värdering
- Framtagande av sk ”Go-to-market”-strategier